چهارشنبه ۳ مرداد ۱۴۰۳ |۱۷ محرم ۱۴۴۶ | Jul 24, 2024
جهانگیری

حوزه/ رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی هدف از راه اندازی مدرسه تابستانه دارالعلم را تبدیل شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم و تفقه، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی و تربیت طلاب فاضل و توانمند دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، نشست خبری دومین دوره مدرسه تابستانی دارالعلم که مردادماه امسال با همکاری حوزه علمیه خراسان و آستان قدس رضوی برنامه ریزی شده است، در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین جهانگیری، رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در این نشست خبری گفت: یکی از آرزوهای دیرینه تولیت آستان قدس‌رضوی احیای فعالیت‌های این مدارس بود که به همین منظور، این مدارس به سازمان علمی فرهنگی آستان قدس‌رضوی واگذار شد و بعنوان مسئول دانشگاه مامور به انجام این رسالت شدیم.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در طول یک سال گذشته، عنوان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، امسال ۵ مدرسه جدید به دارالعلم اضافه شد که یکی از آنها به دانشگاه رضوی اختصاص یافته و دیگری مدرسه علوم قرآن و حدیث است.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی همچنین به مزیت‌های رقابتی حوزه علمیه خراسان اشاره و ابراز کرد: یکی از این مزیت‌ها، بهره‌مندی از مضجع امام رضا (ع) و ظرفیت نخبگی این منطقه است. همچنین، جغرافیای تاثیرگذار این حوزه که یک چهارم کشور را شامل می‌شود، و سابقه دیرینه خراسان به عنوان قطب فعالیت‌های قرآنی، از دیگر مزیت‌های این منطقه است.

حجت الاسلام والمسلمین جهانگیری در ادامه به اهداف راه اندازی این مدرسه اشاره و خاطر نشان کرد: هدف از راه اندازی این مدرسه، تبدیل شدن آن به دومین حوزه شیعی در عرصه تولید علم و تفقه، زمینه‌سازی برای تمدن نوین اسلامی در جهان اسلام و تربیت طلاب فاضل و برخوردار از سازمان علمی بالنده است.

وی برپائی این مدرسه تابستانی را گامی مهم در راستای ارتقای سطح علمی و فرهنگی حوزه علمیه خراسان و احیای فعالیت‌های اصیل این مدارس دانست و گفت: تعامل با حوزه علمیه قم، رونق جریان علمی پس از کرونا، مشق سیاستمداری و مدیریت آموزشی در افق تمدن نوین اسلامی، و مشق اجتهاد برای طلاب از دیگر اهداف این مدرسه است.

رییس دانشگاه علوم اسلامی رضوی در پایان به ویژگی‌های این مدرسه اشاره کرد و گفت: این مدرسه با تبرک و تمسک به آیه نحل قرآن کریم، به عنوان یک تشکیلات علمی تشکیل شده است. همچنین، تنوع در عرصه‌های دانشی و تنوع مخاطبان از دیگر ویژگی‌های این مدرسه است.

وی گفت: امسال ۳۰۰ خانم و ۵۰۰ آقا در این مدرسه مشغول به تحصیل خواهند شد و رشته‌های جدیدی مانند ادبیات و روانشناسی و چندرشته دیگر نیز به برنامه‌های آموزشی اضافه شده است.

انتهای پیام 313/49

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha